ارائه خدمات با یک لبخند
13  نکته کلیدی در انتخاب نام دامنه مناسب

13 نکته کلیدی در انتخاب نام دامنه مناسب

13  نکته کلیدی در انتخاب نام دامنه مناسب

 
« .com هنوز در اوج به سر می برد »
 
  1. قابلیت برند شوندگی داشته باشد

بدین معناست که وقتی نام دامنه ای را می شنوید گویا نام یک برند تجاری را شنیده باشید.
به عنوان مثال، اگر ما می خواستیم یک وب سایت ماکارونی را که دارای دستور العمل های ماکارونی است ایجاد کنیم و برخی از محصولات تجارت الکترونیک مرتبط با ماکارونی را در آن به فروش برسانیم برای نام دامنه انتخاب هایی مثل انتخاب های زیر وجود دارد :
Pasta-shop.com برای نام تجاری، گفتن یا به یاد آوردن سخت است.
PastaAficionado.com برای تلفن های موبایل قابل استفاده است، منحصر به فرد است، اما به چالش کشیده می شود.
PastaLabs.com شگفت انگیز خواهد بود زیرا دارای یک مفهوم علمی هم می باشد ضمن اینکه، بسیار قابل اعتبار، منحصر به فرد، به یاد ماندنی، و برجسته نیز هست.

  1. حقیقتا پسوند .com خیلی ضروری است

الان سال 2018 هست و بیش از 20 سال از ارائه اینترنت می گذرد پس چرا هنوز .com اینقدر مهم است؟؟ چرا با اینکه بیش از 200 پسوند دامنه چه TLD و چه nTLD وجود دارد باز هم اینقدر اهمیت دارد.
جواب این است : 
«به خاط اینکه این پسوند از همه شناخته شده تر و در دسترس ترین است»
به همین دلیل برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر کسب و کار خود ملزم به در اختیار داشتن این پسوند برای نام دامنه خود هستید، اما اگر نتوانستید آن را داشته باشید گزینه هایی مثل .net و یا .co بهترین گزینه ها می باشند و حتی پسوند های ccTLD ها که پسوند هایی مثل .IR  و یا .CA و ... شامل می شود.
 
  1. تایپ آن آسان باشد

پیدا کردن نام دامنه ای که تایپ آن آسان باشد برای پیشرفت آنلاین بسیار حیاتی است. به طور مثال به جای استفاده از you می توانید از u استفاده کنید و یا کلماتی که دارای هجی های مختلف هستند مانند : ( express و   xpress)
 
  1. نام کوتاه انتخاب کنید

اگر نام دامنه شما طولانی و پیچیده باشد، شما مشتریان را به خطر می اندازید یا آن ها را به اشتباه می اندازید. کوتاه و ساده انتخاب کنید.
 

« برند خود را بیابید »

 
  1. از کلمات کلیدی استفاده کنید

سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کسب و کار و خدماتی که شما ارائه می دهید را توصیف کند.به طور مثال اگر شغل شما تعویض شیشه می باشد بهتر است از نام هایی مثل GlassRepair.com یا GlassReplacement.com استفاده شود.ضمن اینکه به ارتقاء رتبه شما در موتورهای جستجوگر نیز کمک می کند.
 
  1. منطقه خود را هدف قرار دهید

اگر کسب و کار شما متعلق به یک منطقه جغرافیایی خاص هست ابعاد منطقه را در نظر بگیرید.ابعادی مثل محله یا شهر یا استان و از آن درنام دامنه استفاده کنید تا برای مشتریان محلی پیدا کردن و به یاد آوردن آن آسان باشد. مثال: PhoenixGlassRepair.com.
 
  1. از اعداد و خط ها اجتناب کنید

اعداد و خط ها اغلب اشتباه گرفته می شوند. افرادی که آدرس وبسایت شما را می شنوند، نمی دانند اگر شما از یک عدد استفاده می کنید مثلا عدد 5 ، مشتریان شما نمی توانند تشخیص دهند که اگر شما از این عدد استفاده کرده اید منظورتان عدد 5 هست یا (پنج) . اگر شما در دامنه خود نیاز دارید.
 
 
 

« هرچه کوتاهتر بهتر » 

  1. به یاد ماندنی باشد

از آنجایی که میلیون ها نام دامنه ثبت شده است ، داشتن نام دامنه ای جذاب و بی نظیر ضروری است.وقتی نامی را انتخاب می کنید آن را با دوستان نزدیک و همکاران تجاریتان در میان بگذارید تا مطمئن شوید برای دیگران هم این نام جذاب است.
 
  1. تحقیق کنید

اطمینان حاصل کیند اسمی که انتخاب کرده اید یک علام یا نام تجاری ثبت شده نباشد و یا در حال استفاده توسط شرکت دیگری نباشد.که اگر به این مسئله دقت نشود مسائل حقوقی و قانونی گریبان شما را خواهد گرفت.
 

« منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشید »

 
  1. از پسوند نام دامنه مناسب استفاده کنید

درست است که پسوند هایی مثل .com  و .net پسوند های خیلی محبوبی هستند اما اگر نام انتخابی شما با پسوندهای مذکور آزاد نباشد جای نگرانی نیست چرا که پسوند های متعددی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید ، چه بسا پسوند های تخصصی تر که نام دامنه شما و به تبع آن کسب و کار شما را بهتر معرفی کند. پسوندهایی مثل : 
.co       : اختصار برای شرکت، تجارت و جامعه.
.info     : سایت های اطلاعاتی
.net      : فنی، سایت های زیرساخت اینترنت.
.org      : سازمان های غیر تجاری و غیر انتفاعی.
.biz       :استفاده از تجارت یا تجاری، مانند سایتهای تجارت الکترونیک.
.me      :وبلاگ ها، رزومه ها یا سایت های شخصی.
 
نکته : شما نیازی به ساخت وب سایت برای هر دامنه ندارید. فقط هر دامنه اضافی را به وب سایت اصلی خود منتقل کنید.
 
  1. حفاظت و ساخت نام تجاری خود

برای محافظت از نام تجاری شما باید پسوند های مختلف دامنه و همچنین نسخه های نامعتبر از نام دامنه خود را خریداری کنید. این باعث می شود رقبا از ثبت نام نسخه های دیگر صرف نظر کنند و اطمینان حاصل می کنید که مشتریان شما به وب سایت شما هدایت می شوند، حتی اگر آنها آن را خراب کنند.
 
  1. سریع تصمیم بگیرد و عمل کنید

نام دامنه به سرعت به فروش می رسد. خوشبختانه، آنها ارزان هستند، بنابراین نام دامنه مورد علاقه خود را در اسرع وقت ثبت نام کنید. اگر در یافتن و انتخاب یک نام به مشکل برخوردید ما میتوانیم نام های مشابه را به شما پیشنهاد دهیم.
 
 
  1. نام دامنه را بصری کنید

یک نام دامنه خوب به مردم یک ایده قوی از آنچه در یک وب سایت در حال وقوع هست می دهد. برای همین وقتی کسی به نام دامنه شما نگاه می کند می گویند: "اوه، احتمالا این کار را انجام می دهند. احتمالا این چیزی است که این شرکت تا به حال انجام داده است." و این یک پیروزی بزرگ است.
 
برای مثال، PastaPerfected.com بسیار واضح هست که در مورد ماکارونی فعالیت می کنند و هر کسی می تواند آن را تشخیص دهد.

درباره این مطلب نظر دهید
 
سئو و بهینه سازی محتوا
 

محبوب ترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب

امنیت
1396/08/13 204

جهت اطلاع از آخرین اخبار و جدیدترین خدمات و محصولات سیسیکام,طراحی وب,طراحی وب سایت,طراحی سایت,سیستم مدیریت محتوا در خبرنامه ما عضو شوید.